UK: Russian state propaganda channel RT loses High Court Appeal against  £200k fine. - EU Today

A brit kormány kérte az RT orosz közszolgálati csatorna angol nyelvű sugárzási engedélyének felülvizsgálatát – jelentette be Boris Johnson.

A parlamentben az RT által játszott “dezinformációs” szerepről kérdezték Boris Johnsont, aki elmondta, hogy kulturális minisztere, Nadine Dorries felkérte a brit szabályozó hatóságot, az Ofcomot, hogy “vizsgálja felül” az angol nyelvű hírcsatornának adott engedélyt.

“Olyan demokráciában és országban élünk, amely hisz a véleménynyilvánítás szabadságában, ezért fontos, hogy ezt a kérdést az Ofcomra bízzuk, és ne a politikusok döntsék el, hogy mely médiumokat tiltják be, ahogy Oroszország teszi” – mondta Johnson. “Tekintettel az ukrajnai válság súlyosságára, elsőbbséget fogunk élvezni a bármely műsorszolgáltató által a témáról való tudósítással kapcsolatos panaszok elbírálásában” – tette hozzá a szabályozó hatóság szóvivője.

Február elején Németország betiltotta az RT-t a területén, ami arra késztette Moszkvát, hogy bezárja a Deutsche Welle német műsorszolgáltató moszkvai irodáját. Moszkva utalt arra, hogy a BBC is hasonló sorsra juthat.

“Ha az Egyesült Királyság beváltja az orosz médiával szembeni fenyegetését, hamarosan megtorló intézkedésekre kerül sor” – figyelmeztetett Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője. “A brit újságírók megkérdezhetik német kollégáikat, hogy miről van szó” – tette hozzá, emlékeztetve a BBC moszkvai tudósítójának, Sarah Rainsfordnak a 2021-es kiutasítására is.

Forràs: Le Monde

(Visited 4 times, 1 visits today)